Vores landsbyordning

En landsbyordning betyder at vi er et samlet tilbud fra 0 til 12 år. Vuggestue, børnehave skole og DUS i en “Landsbyordning”. Vi er ét sted og børn og skoleelever kender de voksne og rammer ude og inde fælles vi om.

Sebber Landsbyordning er et sted i løbende udvikling og forandring, hvor fællesskabet vægtes højt, hvor der er kort vej fra idé til handling. Og et sted med engagerede medarbejdere og stor forældreopbakning.

Vi har rullende skolestart, hvor barnet starter i skole når barnet er fyldt 6 år. Det betyder, at overgangen fra børnehave til skole bliver en naturlig overgang med kendte voksne.

På tværs af skolegården laver vi i løbet af året fælles arrangementer.

• Landsbysamling - Alle børn og voksne mødes til et fællesmøde.
  • Læsestund - Skoleelever læser for børnehave børnene.
  • Motionsløb - Alle landsbyordningens børn deltager i skolernes motionsløb.
  • Julegudstjeneste - Juleafslutning i Sebber Klosterkirke.
  • Trivselsdag - De største skoleelever laver arrangement for resten af landsbyordningen.
  • Rynkeby-løb - Motionsløb hvor vi sammen med Bislev skole løber for en god sag!
  • Fælles emneuge - En uge hvor alle i landsbyordningen deltager og som afsluttes med en fælles dag hvor forældre inviteres.